Järnvägen och tågtrafiken har under flera decennier gradvist avreglerats. Har det varit bra? Vems fel är det när tåget är sent? Och hur gör vi för att tågen ska gå i tid i framtiden? Andreas Ericson diskuterar med Ida Wallinder från tankesmedjan Timbro och Maria Arkeby från tankesmedjan Tiden.
Källinformation
- Utgivare:
- Svenska Dagbladet
Skapad: 1 juni 2026