
"Forskare" ger sig på barnen med sina sjuka könsidéer - Sammanfattning
Programmet kritiserar starkt en psykologs forskning om "transbarn" och hur media rapporterar om den, samt ifrågasätter barns förmåga att förstå och fatta beslut om sin könsidentitet. Det uttrycks oro över vuxenvärldens och samhällets anpassning till barns upplevda självbild, vilket beskrivs som en farlig utveckling.





